Pokojne a pokorne súťažiť a učiť sa zo svojich chýb

V apríli 2022 som sa zúčastnil Majstrovstiev Slovenska v tlaku a mŕtvom ťahu. Tlak mi vyšiel obstojne, avšak mŕtvy ťah bol pre mňa sklamaním. V 1. pokuse na 220 kg som stratil sústredenie a nedotiahol činku. V 2. pokuse som základný pokus zvládol. V 3. pokuse som naložil 242,5 kg na osobný rekord a len veľmi málo chýbalo k úspešnému pokusu. Zapísané som mal len 220kg.

Vtedy ma napadla myšlienka z úvodu. Zistil som, že okrem toho, že napíšem report zo súťaže, sa môžem podeliť o inšpiratívne myšlienky so širším publikom a to ma začalo baviť! Mám pre teba 7 tipov ktoré mi pomohli zlepšiť svoje príspevky:

1. Tvoj profil a informácie o tebe

Je potrebné aby tam bolo tvoje meno a jedna, najviac 2 témy ktorým sa venuješ. Ja mám vo svojom profile: Ivan Lazor | Silový tréning a softskills.

2. Cieľová skupina

Kto sú tvoji zákazníci zacieľ sa na 2-3 cieľové skupiny. Keď mieriš naraz na 10 holubov, netrafíš ani jedného. Ak sa sústredíš na jedného, zasiahneš svoj cieľ. Ja sa zameriavam na ľudí ktorí chcú zvyšovať silu, jednoducho chudnúť a zlepšiť svoj verejný prejav.

3. Čo majú vidieť? Sú tu 2 možnosti:

a. Fotka. Na fotke musíš byť ty a ideálne pri činnosti v ktorej si autentický. Ja tam mám fotky pri dvíhaní činiek, na vrcholoch hôr alebo pri verejných prejavoch.

b. Video. Tu sa dĺžka líši od platformy na ktorej postujete. Tiktok uprednosťnuje krátke videá a ak nezaujmeš hneď na začiatku tak máš watch time len 2-3s. Na Linkedine a Facebooku sú tieto časy dlhšie. Ja z vlastnej skúsenosti odporúčam dĺžku do 30 sekúnd.

4. Ako písať príspevok a čo má obsahovať?

a. Nadpis. Tvorí 80% úspechu. Má vyvolať zvedavosť čo bude ďalej. Väčšinou ho píšem sa až na konci keď je hotový obsah. Vtedy ma napadne ako ho pomenovať.
b. Jadro môže byť rôzne:
i. Vlastný príbeh – ukážem že to čo učím aj žijem.
ii. Príbeh zákazníka – odlíšim sa od ostatných jedinečnou skúsenosťou ako som mu pomohol. Napríklad: Vďaka mojej pomoci vyhral súťaž alebo – Pod mojim vedením schudla 15 kíl!
iii. Skúsenosť alebo iná hodnotná informácia. Napríklad ako mi pomohli skúsenosti zo športu v práci a biznise.
c. CTA – Call to action. Výzva k akcii.

Záleží od toho čo tým príspevkom chcem dosiahnuť. Ako to využívam ja?

i. Ukážem im svoj produkt – napr.: „Poď sa naučiť rečniť“, „Pomôžem ti ľahko schudnúť“
ii. Poviem nech napíšu v prípade záujmu o spoluprácu do súkromnej správy
iii. Poviem nech komentujú a interagujem na komentáre
Poviem nech ma sledujú – Daj mi follow na instagrame/tiktoku

5. Prispievaj v správny čas

a. Doobeda 10-12 hod

b. Poobede od 13:00 do 19:30

6. Vyber si správnu platformu – uvádzam ktoré využívam a prečo:

a. Linkedin – publikum z prostredia biznisu a práce
b. Facebook – tu mám najširší okruh známych
c. Instagram – mladšie publikum a ľahšie získateľné
d. TikTok – sociálna sieť s najväčším potenciálom rastu
e. Youtube – Možnosť prispievať dlhými videami aj shorts videami
f. Webová stránka Toastmasters Žilina – Ak by som prišiel o všetky účty na sociálnych sieťach, svoje publikum viem presmerovať vždy sem.

7. Tajný tip

Ako písať? Byť kreatívny vyžaduje cvik ako každá disciplína. Najviac som kreatívny keď sa nudím. Ako to začalo. Boli sme na chate v Skalitom s kamarátmi z Toastmasters. Všetci už zaspali a ja som sa prevaľoval v posteli a nevedel som zaspať. V tom mi začali chodiť nápady na príspevok ako mi skúsenosti zo športu pomáhajú v práci aj biznise. Vytiahol som mobil a zapisoval ako šialený. Vďaka tomu že ma kopla múza sa mi príspevok napísal sám. Čo z toho vyplýva?

Zaujímavý príspevok či článok nevytvoríš nasilu a prehnaným premýšľaním. Vnímaj svet okolo seba a správny nápad príde.

Ivan Lazor, prezident klubu Toastmasters Žilina